حدود ٨‌سال پیش بود که «آلوئه‌ورا» برای اولین‌بار به سبد مصرف خانواده‌های ایرانی راه پیدا کرد. حالا دیگر دیدن برگ‌های باریک و بلند این گیاه خانواده کاکتوس در فروشگاه‌ها، نه‌تنها برای بسیاری از مشتریان عادی شده است که بازار ایران شاهد انواع و اقسام محصولات فرآوری شده آلوئه‌ورا یا همان صبر زرد به زبان بومی خودمان است.

٤٠‌میلیون تومان درآمدزایی با ٤‌میلیون تومان سرمایه



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

آیا میدانید که نرم افزارهای کاربردی و مهم رشته مهندسی صنایع چیست ؟

مهندسی صنایع بدلیل آنکه یک رشته پرکاربرد و به نحوی میان رشته در بین رشته های مهندسی محسوب می شود، دامنه کاری گسترده ای دارد. از این رو نرم افزارهای متعددی در این حوزه قرار می گیرند که البته یادگیری همه آنها کاری بس دشوار می باشد. به همین منظور برخی از نرم افزارهایی که تقریبأ پرکاربردتر از سایر نرم افزارها است را در ادامه مطالب آورده ام...........................



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن اسفندیاری

تا حالا یادداشت‌های زیادی در مورد پیشرفت خوندین یا شنیدین . مثلا توصیه همیشگی میشه اینه  که هیچوقت کاری رو دو بار یه جور انجام ندین. هر وقت کاری روتین مثل تهیه گزارش باید انجام بدین به این فکر کنین که چطوری می‌شه یه کم روش کار رو بهتر از دفعه قبل کرد.

یه نکته دیگه که از زاویه دیگه‌ای می‌تونه به پیشرفت کمک کنه اینه که ..............



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 3 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

مدیریت زنجیره تامین یکی از مباحث جدید علمی بود. که تحولات مدیریت صنعتی، تجاری و اینترنتی اخیر غرب مدیون آن بوده و توانسته توجه بسیاری از صاحب نظران و دانش پژوهان را به خود جلب نماید. با توسعه روز افزون شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات، شاهد ظهور واژه های نو، ایده های نوین و شکل های بدیعی از فعالیت های مرتبط با اینترنت و فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف می باشیم. در این پروژه قصد و هدف اصلی از ارائه چنین بحثی معرفی این مبحث جدید و شناسایی کاربردهای آن در زمینه های مختلف می باشد و قصد داریم فاکتورهای مختلف آنرا به بحث گذاریم و از همه مهمتر بر روی فاکتور مکان در زنجیرۀ تأمین کلید نمائیم و راجع به آن به تفصیل به بحث و نظر بپردازم.

دانلود مقاله مدیریت زنجیره تأمین «SCM»



ارسال توسط محسن اسفندیاری

راههای طلایی برای مدیریت زمان

همیشه پیش خود فکر می‌کنیم که غافلگیر زمان می‌شویم، چرا برای ما این اتفاقات بیشتر رخ می‌دهد و نه دیگران؟ چرا زمانی که آمادگی این اتفاقات را داریم رخ نمی‌دهند؟ و زمانی پیش می‌آیند که آمادگی آن را نداریم؟

راههای طلایی برای مدیریت زمان

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 27 شهريور 1393برچسب:مدیریت زمان؛زمان،زمان و برنامه ریزی,
ارسال توسط محسن اسفندیاری


شايسته سالاري كه به مفهوم به كارگماري مناسب ترين افراد در متناسب ترين جايگاه ها در يك سازمان بيان مي شود، در سازمانهاي رشديافته و يا در حال رشد بسيار بااهميت و در ميان مديران اين اهميت بيشتر است.

دستيــابي به چنين امر مهم نيـاز به برنامـــه ريزي راهبردي در سازمانها و توجه عميق به تغييرات داخلي و محيطي دارد، اين ميان بخش سياستگزار جامعه يعني دولت لازم است براي تحقق شايسته سالاري، آن را طي فرايندهاي فرعي شايسته خواهي در سطح جامعه و سازمانها و در عمل شايسته شناسي، شايسته پروري، شايسته گماري و شايسته داري را توسط مديران و متوليان بخش نيروي انساني، پياده نمايد.................



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

وقتی مساله برنامه‌ریزی استراتژیک مطرح می‌شود، کسب‌وکارهای کوچک در مقایسه با همتایان بزرگ خود، به راحتی می‌توانند خود را دست کم بگیرند و تصور کنند در جایگاه پایین‌تری قرار دارند.

پنج تفکر استراتژیک برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک شرکت‌های بزرگ می‌توانند حجم زیادی پول، تکنولوژی و پرسنل را برای برنامه‌ریزی کردن اختصاص دهند تا از دینامیک‌های متغیر فضای بازار سود ببرند. این برنامه‌ریزی‌ها مثل یک گوی شیشه‌ای باارزش هستند که البته همیشه هم تصویر درسaتی از فضای کسب‌وکار در آینده ارائه نمی‌دهند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن اسفندیاری

ساخت کارخانه کاری موقت است، یعنی از زمان خاصی آغاز می شود و پس از مدتی که ممکن است بیش از انتظار نیز باشد پایان می یابد، در حالی که تولید قطعات بدنه خودرو موقت نیست و همواره به شکلِ تکراری قبل ادامه پیدا می کند. البته هر تولیدی نیز پس از مدتی متوقف می شود یا تغییرهای اساسی پیدا می کند،ولی روند تکراری آن با روندی مانند ساخت یک کارخانه قابل مقایسه نیست.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:پروژه, عملیات,تفاوت پروژه و عملیات,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

دانشمندی عامه پسند مانند انیشتین را در نظر بگیرید. آیا اگر او را در فیزیک ستودنی بدانیم، باعث می شود که نظرش را در همه چیز بپسندیم؟ فرض کنید مطلبی در مورد هنر گفته باشد. آیا گفته او را معتبر می دانیم، صرفا به این خاطر که گفته هایش در فیزیک معتبر هستند؟ چند بار تا کنون چنین جمله ای را شنیده اید: انیشتین با آن عظمتش گفته است که ...
و در ادامه مطلبی بشنوید که به فیزیک مربوط نمی شود؟
تصور عموم این است که اگر فردی در حوزه ای بدرخشد، هرچه که بگوید که و هرچه که بکند صحیح است، حتی اگر موضوع در آن حوزه نباشد. این تصورِ غلط ناشی از پدیده ای است که اثر هاله نور 1 نامیده می شود. از افرادی که در حوزه ای برجسته هستند چنان تصویر قدیس مآبانه ای در ذهن می سازند که نمی توانند تصور کنند در امور دیگر فردی معمولی باشد.
اثر هاله نور در مدیریت پروژه نیز وجود دارد. فردی در طراحی سازه متخصص برجسته ای است و در نتیجه گمان کنند که در هر کار دیگری، از جمله مدیریت پروژه ای که موضوع آن طراحی سازه است نیز موفق خواهد بود.




تاریخ: دو شنبه 5 مرداد 1393برچسب:مدیریت پروژه, هاله نور پروژه,کنترل پروژه,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

با سلام به دوستان عزیز و به ويژه مهندسان صنايعي که در جستجوي شغل در زمينه کنترل پروژه به شرکتهاي مختلف مراجعه و مصاحبه مي کنند و در انتهاي مصاحبه با جمله معروف " با شما تماس خواهيم گرفت" رو به رو مي شوند، شروع کنم.
همانطور که دوستان با تجربه تر در جريانند، معني اين جمله حداقل در 95 درصد موارد عدم موفقيت متقاضي شغل در جلب اعتماد مصاحبه کننده است، به بيان ساده تر، اگر مصاحبه با موفقيت توام باشد و سوالات تکميلي طي فرم پرسشنامه يا در روند مصاحبه پرسيده نشده باشند، معمولا انتهاي بحث به موارد عملي تر و شنيدن يکي از اين جملات خواهد انجاميد:
- اگر قرار باشد از فردا آغاز به کار کنيد آمادگي داريد؟
- اگر حقوق از مبلغي که در فرم پرسشنامه نوشته ايد پايينتر باشد تمايل به همکاري داريد؟
- اگر براي پروژه اي در منطقه غيرشهري اعزام شويد مشکل نخواهيد داشت؟



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 30 تير 1393برچسب:مصاحبه کاری ,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

وقتی حجم و فوریت کارها بالا می‌ره باید چیکار کرد؟ شاید اکثر آدم‌ها به زبون نیارن، ولی کاری که عملا می‌کنن اینه که سعی می‌کنن سریع‌تر و بیشتر کار کنن. این یه اشتباه مطلقه!

بحران



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

 

4 میوه برای تقویت هوش و حافظه

 

نوع تغذیه از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد. به منظور تقویت حافظه و ارتقاء هوش، باید نکاتی را رعایت کنیم که در جنبه‌های مختلف می‌توانند منجر به تقویت حافظه و هوش شوند.

 میوه‌هایی که هوش و حافظه‌ را افزایش می‌‌دهند، شامل موارد زیر می شوند:

4 میوه برای تقویت هوش و حافظه



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 8 تير 1393برچسب:تقویت هوش ؛ افزایش حافظه؛ ,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

دو خلبان نابینا که هر دو عینک‌های تیره به چشم داشتند، در کنار سایر خدمه پرواز به سمت هواپیما آمدند، در حالی که یکی از آن‌ها عصایی سفید در دست داشت و دیگری به کمک یک سگ راهنما حرکت می‌کرد.

زمانی که دو خلبان وارد هواپیما شدند، صدای خنده ناگهانی مسافران فضا را پر کرد. اما در کمال تعجب دو خلبان به سمت کابین پرواز رفته و پس از معرفی خود و خدمه پرواز، اعلام مسیر و ساعت فرود هواپیما، از مسافران خواستند کمربندهای خود را ببندند.......

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 30 خرداد 1393برچسب:داستان؛ داستان,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

در کشور ما حیطه فعالیت و مسولیت بسیاری از مهندسین فراتر از چارچوب وظایفی است که به طور متداول در سایر کشورها برای آنان ترسیم گردیده ؛ مدیریت سطوح بالا و میانی بسیاری از کارخانجات و صنایع و همچنین بسیاری از سازمانهای بزرگ خدماتی ، بازرگانی و حتی فرهنگی به مهندسین محول شده است ، درحالیکه در سایر نقاط دنیا این‌گونه مسولیتها عموما به مدیران حرفه‌ای که تحصیلات ویژه مدیریت دارند واگذار می‌گردد . در آمریکا و در طی چند دهه اخیر واگذاری مدیریت رده‌بالا به مدیران مالی و حقوقی روندی صعودی داشته است . اما دلایل وجود این نقص در کشور ما چیست ؟



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 16 خرداد 1393برچسب:مدیریت , صنایع و مدیریت , مهندسی صنایع ,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

قابل توجه دانشجویان محترم

 

بازدید از دو شرکت ایران ترانسفوری و سیمان تهران

 

زمان : چهارشنبه 31/2/1393

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09191912771 تماس بگیرید




تاریخ: چهار شنبه 24 ارديبهشت 1388برچسب:بازدید ,,
ارسال توسط امیر نقوی

کشف جدید در پدیداری کاینات بر اثر انفجار بزرگ

کیهان شناسان و دانشمندان فیزیک نظری درآمریکا نتیجه پژوهش سه ساله ای را منتشر کردند که نشان می دهد کاینات در لحظه ای بسیار کمتر از یک ثانیه پس از انفجار بزرگ (بیگ بنگ)، با سرعتی بیش از سرعت نور، پدید آمد و گسترش یافت.در صورت اثبات چنان کشفی گامی بسیار بزرگ در مسیر درک و فهم ما از لحظه های تولد کاینات برداشته شده است.........



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:کاینات،بیگ بنگ،کشف کاینات,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

شاید براتون جالب باشه که بدونید که یه مدیر پروژه تو کشورهای مختلف  چقدر حقوق میگیره و به خاطر همین آماری رو که PMI در مورد حقوق کسایی که تو حوزه مدیریت پروژه مشغول به کار هستن گرفته ،و من اونها رو در ادامه مطالب برای شما قرار دادم. طبق این آمار حقوق‌ها به طور تقریبی از این قرارن (بر حسب هزار دلار در ماه):

...................................




ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:حقوق, درآمد مدیر پروژه, حقوق مدیر پروژه, ,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

یه مشکل خیلی رایج وجود داره که فقط هم در مورد پروژه‌ها نیست، در مورد مدیریت عملیات هم وجود داره و حتی تو مدیریت زندگی شخصی: این‌که قبل از فکر کردن به سوال‌هایی از نوع «چرا» به سوال‌هایی از نوع «چگونه» فکر می‌کنیم. مثلا وقتی قراره پروژه‌ای رو انجام بدیم، فقط داریم به این فکر می‌کنیم که چطوری باید انجامش بدیم و برنامه‌های ناقصی می‌ریزیم برای «کار» کردن.

 

 

why



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 5 ارديبهشت 1393برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

– ارائه خدمات مشورتی به مدیریت عامل .
2 – حصول اطمینان نسبت به برخورداری کارکنان واحد کنترل کیفیت از تخصص کافی و تعیین ، برنامه ریزی و نظارت بر اجرا شدن نیازهای آموزشی آنان .
3 – حصول اطمینان نسبت به اجرای برنامه های نظام کیفیت مرتبط با واحد کنترل کیفیت و نظارت بر آنها .
4 – حصول اطمینان نسبت به  انجام اقدامات اصلاحی و پیشگرانه در مورد وجود
 عدم تطابق ، پیگیری تا رفع مغایرتها و انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز مغایرتهای احتمالی مشابه در آینده در واحد کنترل کیفیت .
۵-...........................

از کنترل، تا تضمین کیفیت



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

 

ماکارونی (pasta)دارای فراورده های متنوعی از جمله اسپاگتی، ماکارونی، ورمیشل، نودل و لازانیاست، اما آنچه در ایران بیشتر از بقیه فرآورده های آن طرفدار دارد، همان ماکارونی خوشمزه و مورد علاقه بچه هاست که معمولاً با سس گوشت چرخ کرده تهیه می کنند.

 

 اگرچه انواع ماکارونی غذای مورد علاقه مردم ایتالیاست، اما مردم سایر کشورها هم برحسب فرهنگ غذایی خود از انواع خاص و با روش های طبخ متفاوت استفاده می کنند. منشا تاریخی ماکارونی به طور دقیق مشخص نیست، اما تحقیقات حاکی از آن است که احتمالا تهیه و مصرف ماکارونی کمتر از نان نبوده است. مدارک تاریخی منشا پیدایش ماکارونی را به اتروسک ها (مهم ترین تمدن پیش از تمدن رومی ها در شبه جزیره ایتالیا)، رومی ها، عرب ها و چینی ها نسبت داده اند.

 


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن اسفندیاری

 

اون ماجرای مثلث پروژه و محدودیت‌های سه‌گانه رو که حتما می‌شناسین: گستره، زمان، هزینه… کیفیت رو هم خیلی وقت‌ها بهش اضافه می‌کنن و در عین حال بازم سعی می‌کنن مثلث نگهش دارن.

به هر حال، یکی از تفاوت‌های عمده‌ای که تو رویکرد چابک Atern به پروژه هست رو می‌شه روی همین مثلث توضیح داد:

رویکرد چابک اترن



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:رویکرد چابک، Atern,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

یه سوال همیشگی اینه که ترتیب فرآیندهای PMBOK چیه و اگه مثلا بخوایم اجراش کنیم باید چطوری پیش بریم. قبلا تو خیلی از نوشته‌ها مستقیم یا غیر مستقیم درباره‌ش توضیح دادم، ولی الان می‌خوام به طور خاص در مورد این ماجرا صحبت کنم.

 

ترتیب فعالیتها در پرینس۲



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

آنچه كه امروزه مهم تر از همه عناوين مديريتى ، به عنوان اصلى ترين عامل در تعيين برنامه ها و تصميم گيرى ها در محيط هاى پر فرآيند تاثير گذار است ، بكارگيرى و استفاده از تكنينك هاى مديريت ريسك و به همان ميزان سيستم هاى مبتنى بر IT,ICT است . فن آورى اطلاعات ، به نحو فزاينده اى بر چگونگى عملكرد و نحوه كارآيى سازمانها ، ارگانها ، شركت هاى دولتى و خصوصى اثر گذاشته است ، و نقش سيستم هاى مبتنى بر فن آورى.........



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:ریسک، مدیریت ریسک،IT،ICT,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

سامانه های ‌ERP راه‌حل‌هایی مبتنی بر نرم‌افزار هستند که با هدف انجام جامع فرایندهای کسب و کار در هر بنگاه اقتصادی اعم از خصوصی و دولتی و بنگاه‌های غیرانتفاعی در سطح Ent ERP rise اجرا می‌شوند. سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع با در اختیار داشتن طیف وسیعی از کارکردها و بهره‌برداری از بهترین تجارب، عرصه جدیدی از کاربرد علم و فناوری و انجام بهینه فعالیت‌ها در هر بنگاه اقتصادی را فراهم ساخته‌اند. اگرچه در کشور ما اجرای بهترین تجارب دشواری‌های فراوانی دارد ولی می‌توان با درک آنها، راه را برای بهبود فرایندهای عملیاتی و مالی به‌گونه‌ای فراهم کرد که با ترویج تفکر فرایند‌محور، ارزش‌افزوده بیشتری نصیب بنگاه‌های اقتصادی شود. نوشته حاضر با ارائه تاریخچه توسعه‌ ERP به ذکر ویژگی‌ها و کاربرد و منافع آنها به‌ویژه در بخش مالی پرداخته و در پایان به ملاحظات اجرایی در استقرار این سامانه‌ها اشاره کرده است.

دانلود مقاله ERP

دانلود مجموعه مقاله مدیریت یکپارچه منابع سازمانی (ERP)

نیازمندی های ارزیابی هوش تجاری در ERP :مطالعه موردی سازمان توسعه تجارت ایران

استخراج و ارزیابی شاخصهای مرتبط با آمادگی صنعت خودروسازی جهت پیاده سازیERP

تعیین عوامل کلیدی موفقیت ERP در سازمان های دولتی ایران

مدیریت اطلاعات بیمارستان و طراحی منابع سازمانی ERP




تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

آيا تا به حال از خود پرسيده‌ايد كه چرا بعضي از شركت‌هاي بزرگ و موفق در مدت زمان كوتاهي با از دست دادن سهم بزرگي از بازار خود به موقعيتي معمولي و حتي تأسف بار تنزل يافته‌اند و چرا برخي از شركت‌هاي كوچك و گمنام به يكباره به جايگاه‌هاي ممتازي در صحنه رقابت بين الملل رسيده‌اند؟ آيا در اين مورد فكر كرده‌ايد كه چرا برخي از مؤسسات، نوسان‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي را به راحتي تحمل نموده و بر آنها غلبه مي‌كنند و در مقابل برخي از سازمان‌ها طعم تلخ شكست را چشيده و از ادامه راه باز مي‌مانند؟ به عقيده بسياري از متخصصان علم مديريت پاسخ بسياري از اين گونه سئوالات را بايد در مفاهيمي به نام «استراتژي» و «مديريت استراتژيك» جستجو كرد. در اين مقاله سعي شده است نگاهي گذرا بر مديريت استراتژيك و ضرورت و موانع بكارگيري آن در سازمان‌ها داشته باشيم.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن اسفندیاری

اغلب اوقات کارفرمایان در ارتباطات خود با کارمندان‌شان دقت نمی‌کنند، آنها باید توجه داشته باشند که دقیقا همان چیزی را از کارمندانشان دریافت می‌کنند که به ایشان می‌دهند.
وقتی کارمندان شما می‌دانند که شما به آرای ایشان و به زندگی‌های‌شان توجه دارید، آنگاه احساس ارزشمندی بیشتری می‌کنند. آنها به نوبه خود، این توجه شما را به فرم یک
کارمند اختصاصی جبران می‌کنند و به شما احترام می‌گذارند. یک صاحب کسب و کار چه چیزی بیشتر از این می‌خواهد؟ اکنون، مساله تنها بر سر اطمینان حاصل کردن از این امر است که شما مشخصه‌ توجه و تمرکز مورد نیاز برای هدایت کارمندان را کسب کرده‌اید.
در ادامه مطالب پنج مشخصه بزرگ‌ترین مدیران کسب و کار امروز را ذکر می‌کنیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری
ماه  ربیع  مُشک فشان آمده                      خنده به لب های زمان آمده
 
جن و ملک  در   هیجان آمده                       آمنه     لبخند زنان      آمده
 
         چون که محمد به جهان آمده
 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 29 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

ابن آدم عندك ما يكفيك وانت تطلب ما يطغيك لا بقليل تقنع ولا بكثير تشبع .
فرزند آدم ، آنچه حاجت تو را رفع كند در دسترس خود داري و در پي آنچه تو را به طغيان وا مي دارد روز ميگذاري ، به اندك قناعت نميكني و از بسيار سير نمي شوي .

يک پيرمرد آمريکايي مسلمان همراه با نوه کوچکش در يک مزرعه در کوههاي شرقي کنتاکي زندگي مي کرد. هرروز صبح پدربزرگ پشت ميز آشپزخانه مي نشست و قرآن مي خواند. نوه اش هر بار مانند او مي نشست و سعي مي کرد فقط بتواند از او تقليد کند. يه روز نوه اش پرسيد : پدربزرگ من هر دفعه سعي مي کنم مانند شما قرآن بخوانم ، اما آن را نمي فهمم و چيزي را که نفهمم زود فراموش مي کنم و کتاب را مي بندم ! خواندن قرآن چه فايده اي دارد؟



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

چند روز پیش یکی از دوستان در مورد بهترین مدارک بین المللی آی تی صحبت میکرد که من رو به فکر انداخت مطلب مشابهی در مورد گواهی‌های بین‌المللی مدیریت پروژه تهیه کنم تا شاید به درد شما دوستان بخوره.

 قبلش یه سوال مهم: چرا بریم دنبال گرفتن گواهی؟

به نظر خیلی‌ها این ماجرا به خاطر مدرک‌گراییه و ارزشی نداره. به نظر من هرچی که باشه، خیلی به افزایش دانش و مهارت‌هاتون کمک می‌کنه و به این خاطر خیلی با ارزشه. فقط باید مراقب باشین که اگه زیاد از حد به این ماجرا توجه کنین ممکنه از مسایل عملی فاصله بگیرین و تبدیل بشین به کارشناسی که فقط بلده حرفای قشنگ بزنه و کاری از دستش بر نمیاد!



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 23 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

نویسنده: Bill Barnett
برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد

هر کسی می‌داند که شیوه تفکر «مخالف و غیرمقلدانه» بهترین پتانسیل نوابغ است. کسانی که پیرو دیگران هستند، ممکن است درست یا اشتباه عمل کنند؛ اما مطمئنا افرادی قابل ‌پیش‌بینی هستند. اما کسانی که تمایل دارند برخلاف گروه پیش رفته و تک‌محوری را برمی‌گزینند، می‌توانند هر ویژگی‌ای داشته باشند جز قابل‌ پیش‌بینی بودن. آنها به راحتی ممکن است دچار اشتباه شوند که در چنین شرایطی بیشتر شبیه یک نادان به نظر خواهند رسید؛ اما چنانچه همین افراد تک‌رو و به ظاهر نادان کاری را درست انجام دهند، کلمه نابغه را به آنها اطلاق می‌کنیم. هنوز هم زمانی را که استیو جابز در موردکاوی‌های مدارس کسب‌وکار نمونه یک شیوه بد رهبری شناخته می‌شد به یاد دارم. در آن زمان شرکت اپل یک شرکت کامپیوتری تقریبا ناموفق بود و استیو - این تک‌محور همیشگی – این عدم موفقیت را ادامه می‌داد. 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

مدیریت پرتفولیو چیه؟

خیلی‌ها تو درک معنی پرتفولیو و خصوصا تفاوتش با طرح مشکل دارن. این دوتا تو خیلی از منبع‌ها اینطوری تعریف می‌شن:

طرح: مجموعه‌ای از پروژه‌ها که هدف مشترکی دارن...........

پرتفولیو: مجموعه‌ای از پروژه‌ها و «کارهای دیگه» که برای رسیدن به هدفی استراتژیک انجام می‌شن .......



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

تعریف خط مونتاژ

یک سیستم مونتاژ ، شامل مجموعه عناصر کاری غیر قابل تقسیم و مجزا (فعالیت) ، برای مونتاژ یک یا چند محصول می باشد و دارای تعدادی ایستگاه کاری مرتبط با یکدیگر، یک سیستم انتقال مواد بین ایستگاه ها و یک دستور العمل برای چگونگی مونتاژ محصول از یک ایستگاه به ایستگاه دیگر است .........

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:مونتاژ-خط مونتاژ,
ارسال توسط محسن اسفندیاری
ایام کریسمس برای مسیحیان با چراغانی توام است. در این روزهاست که شهر‌ها و خانه‌های پیروان حضرت عیسی مسیح غرق نور شده اند، از نیویورک و برلین گرفته تا اسلام‌آباد و شانگهای گویای این واقعیت است که کریسمس از مهم‌ترین ‌جشن‌های مذهبی مسیحیان است و آنها در ایام کریسمس می‌کوشند تا با استفاده از نور و چراغ ‌به جشن خود رنگ ببخشند.


در قرن هجدهم میلادی بود که استفاده از نور و روشنایی برای تزئین مراسم کریسمس از آلمان به دیگر نقاط اروپا و همچنین آمریکا راه یافت. خانواده‌ها گوشه ‌و کنار اتاق‌ها را با فانوس‌های گوناگون تزئین و همچنین درخت کریسمس را به شمع مزین می‌کردند. امروزه هم بسیاری از خانواده‌ها به این سنت پایبندند و بجای استفاده از چراغ‌های الکتریکی همچنان از شمع‌های کوچک برای نورانی کردن درخت کریسمس استفاده می‌کنند.

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

جملات زیبا فلسفی, جملات قصار بزرگان




تاریخ: دو شنبه 2 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

سهم علم اقتصاد از بحرانهای اقتصادی اخیر چقدر است؟

 

اقتصادسیر مشکلاتی که از سال ۲۰۰۸ به بعد اقتصاد جهانی را گرفتار خود کرده است، باعث طرح این سوال شده که اساسا جایگاه اقتصاددانان در این میان کجاست؟ مشکل چکه کردن آب از لوله را یک لوله‌کش رفع می‌کند و از یک دندانپزشک انتظار داریم درد دندانمان را درمان کند. پس چرا اقتصاددانان قادر به حل این مشکلات اقتصادی نبوده‌اند؟

این روز‌ها اقتصاددانان در جلسات خصوصیِ خود با اشتیاق از مسائل اقتصاد جهان صحبت می‌کنند. شرایط به گونه‌ای است که هر روز خوراک فکری جدیدی برای اقتصاددانان فراهم می‌شود. اما این تنها اقتصاددانان نیستند که به دنبال درک بهتر مسائل روز هستند، بلکه هر ساله تعداد دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته اقتصاد افزایش می‌یابد و همچنین تمایل به خواندن کتاب‌ها و مقالات اقتصادی در میان عموم مردم افزایش می‌یابد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 23 آذر 1392برچسب:اقتصاد؛توصعه اقتصادی,
ارسال توسط محسن اسفندیاری




تاریخ: جمعه 22 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

یه تست چهار سوالی تو ادامه مطلب هستش. بخونیتش ضرر نمی کنید. خیلی جالبه....

آزمون زیر از چهار سؤال تشکیل شده که میزان مدیریت یک فرد را نشان می دهد
سؤال‌ها مشکل نیستند. در مورد هر سؤال اول سعی کنید خودتان پاسخ بدهید و بعد
پاسخ را بخوانید تا ببینید درست جواب داده‌اید یا خیر.
1-از شما خواسته شده یک زرافه را در یخچال قرار دهید. چطور این کار را انجام
می‌دهید



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

برای تعريف مديريت دانش بايد چندين واژه تعريف شود. ابتدا از داده‌ها صحبت می‌كنيم. داده‌ها منبع حياتی به شمار می‌روند كه با بهره‌برداری صحيح از آنها می‌توان داده‌ها را به اطلاعات بامعنی تبديل نمود.

بدين ترتيب اطلاعات می‌توانند به دانش و در نتيجه حكمت تبديل شوند.

به عبارتی م‌ توان از واژگان فوق نتيجه گرفت كه :

- مجموعه‌ای از داده‌ها، اطلاعات را تشكيل نمی‌دهد.
- مجموعه‌ای از دانش، حمكت را تشكيل نمی‌دهد.
- مجموعه‌ای از حمكت، حقيقت را شكل نمی‌دهد.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

وارن بافت  درمصاحبه جذابی عقاید خود را درباره ثروت و لذت فاش کرد. در زیر می توانید توصیه های دلنشین و نکاتی از زندگی او را بخوانید و کمی برای موفقیت و داشتن زندگی سعادتمند ترمزدستی زندگی خود را بکشید.

 **او اولین سهام خود را در 11 سالگی خرید و هنوز هم عقیده دارد که خیلی دیر شروع کرده است.

 * *دارایی ها در آن زمان بسیار ارزان بود، پس فرزندان خود را به سرمایه گذاری تشویق کرد.

 **او اولین زمین کشاورزی خود را در 14 سالگی خریداری کرد؛ آن هم با جمع کردن درآمدهای ناشی از فروش روزنامه............



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

 

امروز صبح که از خواب بیدار شدی،
نگاهت می کردم،
امیدوار بودم که با من حرف بزنی،
حتی برای چند کلمه،
نظرم را بپرسی یا برای اتفاق خوبی که دیروز در زندگی ات افتاد،
از من تشکر کنی؛



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 15 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد